zondag 19 mei 2024 om 10:00

Kerkdienst, Pinksteren
Voorganger(s): ds Hanna v Dorssen
Organist: Merk Rijken

Pinksteren feest van… ja waarvan eigenlijk? De naam Pinksteren betekent in het Grieks vijftig. Vijftig dagen zijn voorbij sinds Pasen en al die tijd zitten de leerlingen van Jezus bij elkaar in een huis in Jeruzalem. Niet alleen de ramen en deuren zitten op slot ook hun mond. Ze weten niet hoe het verder moet. Plotseling komt daar verandering in. Er steekt een frisse wind op. Ramen en deuren vliegen open. Gods Geest blaast de leerlingen het huis uit en in alle talen van de wereld vertellen zij over wat hen bezielt: de liefde van Jezus.
Op Pinksteren herinneren wij elkaar in de Kogerkerk eraan dat we vleugels hebben. Kom dit meevieren.

Diaconale collecte Kerk in Aktie  Bangladesh, gemeenteopbouw voor dorpskerken
In afgelegen dorpen in Bangladesh is het niet vanzelfsprekend dat gemeenteleden samen een sterke gemeente vormen. Christenen vormen een kleine minderheid en het opleidingsniveau in de dorpen is laag. Om dorpsgemeenten te helpen vitaal te zijn en te blijven, ondersteunt Kerk in Actie een programma voor gemeenteopbouw, dat bestaat uit bijbelonderwijs, kinderwerk, het opleiden van lokale voorgangers en diaconaat. Lokale voorgangers leren tijdens trainingen hoe zij kunnen voorgaan in een dienst, de zangdienst kunnen leiden, zondagschool kunnen geven of leiding kunnen geven aan een jongeren- of vrouwengroep. Dankzij dit programma kunnen de gemeenten groeien in geloof en in dienstbaarheid binnen en buiten de eigen gemeenschap.